Ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κατέθεσε η Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Καρδίτσας κα. Μαρία Θεοχάρη, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με θέμα την ανάγκη λήψης μέτρων εναντίον των πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού που χρησιμοποιεί μερίδα εμπορικών επιχειρήσεων. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
«Ραγδαία κρούσματα αθέμιτων εμπορικών πρακτικών παρατηρούνται στην αγορά, ύστερα από καταγγελίες καταναλωτών, καθώς πολλές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο, την ενέργεια, τις τηλεπικοινωνίες, τα ηλεκτρικά είδη, τα super market, στον χώρο των αυτοκινήτων κλπ. χρησιμοποιούν τακτικές προώθησης των προϊόντων και των υπηρεσιών τους που παραπλανούν τους καταναλωτές.
Διαφημιστικές προσφορές, αυθαίρετοι ισχυρισμοί περί «μοναδικών» ή ειδικών τιμών, τιμολογήσεις υπηρεσιών χωρίς ενημέρωση, προνομιακές τιμές για μικρό χρονικό διάστημα, προβολή ανύπαρκτων πλεονεκτημάτων είναι μερικοί από τους τρόπους προβολής των επιχειρήσεων τους οποίους χρησιμοποιούν ως «κράχτες» για την προσέλκυση πελατών, δημιουργώντας όμως εσφαλμένες εντυπώσεις.
Αυτό το φαινόμενο της προβολής των εικονικών προσφορών εκτείνεται σε όλο το φάσμα της εμπορικής δραστηριότητας, με συνέπεια όχι μόνο την παραπλάνηση των καταναλωτών αλλά και τη διασάλευση του ανταγωνισμού, καθώς επιχειρήσεις που δεν εφαρμόζουν αυτές τις αθέμιτες πρακτικές πλήττονται οικονομικά. Σε αυτήν την δύσκολη οικονομική συγκυρία, τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Ποια μέτρα προτίθεστε να λάβετε έτσι ώστε να παταχθούν οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές που εφαρμόζονται από συγκεκριμένες εταιρίες οι οποίες είναι και σε βάρος των καταναλωτών αλλά και των εταιριών που κινούνται στα πλαίσια του υγιούς ανταγωνισμού;»
«Ραγδαία κρούσματα αθέμιτων εμπορικών πρακτικών παρατηρούνται στην αγορά, ύστερα από καταγγελίες καταναλωτών, καθώς πολλές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο, την ενέργεια, τις τηλεπικοινωνίες, τα ηλεκτρικά είδη, τα super market, στον χώρο των αυτοκινήτων κλπ. χρησιμοποιούν τακτικές προώθησης των προϊόντων και των υπηρεσιών τους που παραπλανούν τους καταναλωτές.
Διαφημιστικές προσφορές, αυθαίρετοι ισχυρισμοί περί «μοναδικών» ή ειδικών τιμών, τιμολογήσεις υπηρεσιών χωρίς ενημέρωση, προνομιακές τιμές για μικρό χρονικό διάστημα, προβολή ανύπαρκτων πλεονεκτημάτων είναι μερικοί από τους τρόπους προβολής των επιχειρήσεων τους οποίους χρησιμοποιούν ως «κράχτες» για την προσέλκυση πελατών, δημιουργώντας όμως εσφαλμένες εντυπώσεις.
Αυτό το φαινόμενο της προβολής των εικονικών προσφορών εκτείνεται σε όλο το φάσμα της εμπορικής δραστηριότητας, με συνέπεια όχι μόνο την παραπλάνηση των καταναλωτών αλλά και τη διασάλευση του ανταγωνισμού, καθώς επιχειρήσεις που δεν εφαρμόζουν αυτές τις αθέμιτες πρακτικές πλήττονται οικονομικά. Σε αυτήν την δύσκολη οικονομική συγκυρία, τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Ποια μέτρα προτίθεστε να λάβετε έτσι ώστε να παταχθούν οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές που εφαρμόζονται από συγκεκριμένες εταιρίες οι οποίες είναι και σε βάρος των καταναλωτών αλλά και των εταιριών που κινούνται στα πλαίσια του υγιούς ανταγωνισμού;»