Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011

Παρακάμψεις Αρτεσιανού – Ριζοβουνίου. Άμεσος κίνδυνος ματαίωσης του έργου

Ένα σημαντικό έργο για το Νομό μας που ή ένταξή του στο ΕΣΠΑ, επιτεύχθηκε με πολύ κόπο από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, κινδυνεύει να ματαιωθεί.
Η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ έγινε τον Απρίλη του 2010 και η δημοπράτησή του - - επειδή είναι Εθνική οδός - από τη ΔΕΚΕ  που εδρεύει στη Λάρισα, τον Ιούνιο. Η σύμβαση υπογράφηκε τον Οκτώβρη του ίδιου έτους και από τότε το έργο δεν έχει ξεκινήσει.
Αρχικά η δικαιολογία για την καθυστέρηση, ήταν το αίτημα των κατοίκων με την συνεπικουρία των Δημάρχων Καρδίτσας και Μουζακίου για κατασκευή ανισόπεδων και στο Αρτεσιανό και στο Ριζοβούνι. Χρειάστηκαν πέντε μήνες για να πεισθούν ότι αυτό είναι αδύνατο, εντός των πλαισίων του ΕΣΠΑ. Στη συνέχεια ο ανάδοχος σκαρφιζόταν πάντα κάτι νέο, να προτείνει σε σχέση με τη μελέτη για να δημιουργηθεί πρόσθετη καθυστέρηση.
Οι συνεχείς αιτιάσεις το αναδόχου επέφεραν καθυστέρηση, την οποία τώρα ο ανάδοχος χρησιμοποιεί για να διαλύσει τη σύμβαση και να ζητήσει και αποζημίωση από πάνω.
Από την πλευρά μου τον περασμένο Ιούλιο έγιναν συγκεκριμένες προτάσεις προς την πολιτική ηγεσία της Περιφέρειας για την απεμπλοκή από τις διενέξεις και τη συνέχιση του έργου.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα λύση δεν έχει βρεθεί. Οι εμπλεκόμενες Υπηρεσίες παρά τις καλές τους προθέσεις χρειάζονται την στήριξη της πολιτικής ηγεσίας ώστε να πάρουν τις απαιτούμενες αποφάσεις.
Η πολιτική ηγεσία - Περιφερειάρχης και Αντιπεριφερειάρχης - πρέπει να δείξουν ενδιαφέρον ανάλογο με τη σημασία του έργου ώστε να αποτραπεί η ματαίωσή του. Αν χαθεί το έργο, ο καθένας θα προσπαθήσει να αποποιηθεί τις ευθύνες. Πριν φθάσουμε όμως να κλαίμε πάνω στο χυμένο γάλα, πρέπει να προλάβουμε.
Η σπουδαιότητα του έργου με αναγκάζει να δημοσιοποιήσω την αγωνία μου ώστε να αυξηθεί η κοινωνική πίεση και να παρθούν οριστικές αποφάσεις, αφού οι μέχρι τώρα προφορικές μου παρεμβάσεις δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα.
Τέλος θυμίζω ότι πολλοί από τις άλλες Θεσσαλικές περιοχές βλέπουν με καλό μάτι τη ματαίωση και καιροφυλαχτούν να καρπωθούν τα 13 εκ. € του έργου, αφού τα χρήματα που διαθέτει το ΕΣΠΑ για δρόμους έχουν σχεδόν εξαντληθεί.