Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

«Πρόταση του ΣΕΑΕ για την Λειτουργία των δημόσιων ΙΕΚ»


Στην προσπάθειά μας να βάλουμε έναν φραγμό στην αδιαφάνεια και τον πελατειακό τρόπο πρόσληψης στα Δημόσια ΙΕΚ καταθέτουμε μια γενική πρόταση βάση της οποίας καλούμε τους συναδέλφους να διατυπώσουν τις απόψεις τους. Το τελικό σχέδιο που θα προκύψει θα κατατεθεί στο Υπ. Παιδείας την ημέρα της πανελλαδικής κινητοποίησης, που αποφασίσθηκε για την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων και την λειτουργίας των δημόσιων ΙΕΚ από εδώ και πέρα. Καλούμε τους συναδέλφους να καταθέσουν τις προτάσεις τους, ώστε να συμπεριληφθούν στο τελικό σχέδιο, που θα ψηφιστεί από τις συνελεύσεις που θα πραγματοποιηθούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη στις 8 Μαΐου.  Οι προτάσεις μπορούν να αποστέλλονται στο mail του Σωματείου (somatio_orom_anapl@yahoo.gr) ή στον χώρο διαλόγου που έχει ανοιχτεί για αυτόν το λόγο στην σελίδα του Σωματείου (http://seae.terapad.com).


Α) Κατάθεση δικαιολογητικών

Με στόχο να γίνει ένα πρώτο βήμα ώστε να υπάρχει διαφάνεια κατά τις προσλήψεις εκπαιδευτικών στα δημόσια ΙΕΚ, προτείνουμε:
α) Τη δημιουργία ανεξάρτητης υπηρεσίας που θα υπάγεται στο Υπ. Παιδείας σε κάθε νoμό που υπάρχουν ΙΕΚ. Στην υπηρεσία αυτή θα γίνεται η κατάθεση και η επεξεργασία των δικαιολογητικών του κάθε υποψηφίου.
β) Η κατάθεση των δικαιολογητικών θα πρέπει να ολοκληρώνεται τουλάχιστον δυο μήνες πριν την έναρξη των μαθημάτων ώστε να υπάρχει και ένα εύλογο περιθώριο ενστάσεων.
γ) Κάθε υποψήφιος κατά την κατάθεση των δικαιολογητικών για τα μαθήματα που ενδιαφέρεται και μπορεί με βάση την πιστοποίηση να διδάξει, θα καταθέτει και δήλωση των περιοχών – ΙΕΚ που επιθυμεί να προσληφθεί.
δ) Η υπηρεσία μετά την επεξεργασία των δικαιολογητικών θα δημοσιοποιεί πίνακες που θα φαίνεται η μοριοδότηση του κάθε υποψήφιου.


Β) Μοριοδότηση προσόντων:

Κατά την μοριοδότηση των προσόντων προτείνουμε να λαμβάνονται κατά σειρά προτεραιότητας τα παρακάτω:
α) Διδακτική εμπειρία στα δημόσια ΙΕΚ
β) Διδακτική εμπειρία στον ιδιωτικό ή δημόσιο τομέα.
γ) Μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι σπουδών
δ) Εργασιακή εμπειρία στην περίπτωση πρόσληψης εκπαιδευτή για εργαστήρια που περιέχουν υψηλό κίνδυνο κατά την χρήση, μέσων (π.χ. χρήση οξυγόνου, χημικών ουσιών κ.α.)
ε) Κοινωνικά κριτήρια (ανεργία, οικογενειακά βάρη)στ) Πτυχία ξένων γλωσσών, χρήσης υπολογιστών σε περίπτωση ισοψηφίας κατά την μοριοδότηση.