Τετάρτη, 19 Ιουλίου 2017

Τα οφέλη της άθλησης στην παραλία. Τι πρέπει να προσέξετε όταν γυμνάζεστε τρέχοντας στην άμμο


Τους καλοκαιρινούς μήνες μαζί με τα μπάνια μας τη θάλασσα και τις βόλτες στην παραλία μπαίνουμε στον πειρασμό να τρέξουμε, στις αμμουδερές παραλίες. Αυτός φαντάζει και ο ιδανικός τρόπος να κρατηθούμε σε φόρμα και ίσως να κάνουμε και μερικές πιο σκληρές προπονήσεις στην άμμο. Όμως αυτό μπορεί και να μην είναι τόσο καλή ιδέα.
Για πολλούς, και συνήθως όχι και τόσο έμπειρους δρομείς, λίγα χιλιόμετρα στην παραλία ισοδυναμούν με την διατήρηση της σιλουέτας όμως αυτού του τύπου η άσκηση μπορεί να αποδειχθεί πολύ επίπονη για τα γόνατα και τους αστραγάλους. Το τρέξιμο είναι σπουδαία άσκηση αλλά είναι πολύ σημαντικό στο που τρέχεις. Το τρέξιμο στην παραλία θέλει μεγάλη προσοχή αφού οι πιθανότητες τραυματισμού εκεί είναι μεγαλύτερες. Το πρόβλημα τελικά εστιάζεται στην ίδια την άμμο η οποία είναι αρκετά ανώμαλη σαν έδαφος, σε άλλα σημεία μαλακή, αλλού σκληρή και τελικά πολύ δύσκολη στην προσαρμογή του πέλματος στο τρέξιμο σε αυτή την επιφάνεια.
Κάτι επίσης σημαντικό είναι πως οι παραλίες σε γενικές γραμμές, παρουσιάζουν κλίση προς τη μια μεριά. Έτσι όταν τρέχουμε προς μια κατεύθυνση είναι επακόλουθο η μια μεριά του σώματος μας, αυτή προς τη μεριά της θάλασσας, να καταπονείται πολύ περισσότερο ενώ η άλλη να γυμνάζεται λιγότερο. Όπως και να έχει πάντως υπάρχει σημαντική αλλαγή στη θέση και το στυλ της άσκησης κάτι που επιφέρει διαφορετικές καταπονήσεις από αυτές που έχει συνηθίσει ο οργανισμός και αυτό είναι πολύ επικίνδυνο για τραυματισμούς. .....................