Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ “ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ της ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ και της ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ” ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ


Με αφορμή τις νέες υπέρογκες εργολαβικές στα τέλη των διοδίων στους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους, η περιφερειακή παράταξη “ΘΕΣΣΑΛΙΑ της ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ και της ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ” εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση :

“Το ποτήρι ξεχείλισε – Άμεση αναθεώρηση των συμβάσεων”

“Η ληστεία που υφίστανται καθημερινά οι πολίτες και οι απαράδεκτοι φραγμοί που υψώνονται στην ελεύθερη μετακίνηση εξαιτίας των υπέρογκων διοδίων, συνεπεία των ληστρικών συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών αυτοκινητοδρόμων, δεν έχει τέλος.
Οι νέες υπέρογκες αυξήσεις (30% στην περιοχή μας, έως και 60% κατά μήκος της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας), έρχονται δυστυχώς να επιβεβαιώσουν – και μάλιστα πολύ γρήγορα – την καταγγελία που είχαμε εκφράσει δημόσια για τις νέες προσφάτως αναθεωρημένες συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων. Αποδεικνύεται άμεσα και πέραν πάσης αμφιβολίας ότι παρά το γεγονός πως χρηματοδοτούνται πλέον από “ζεστό” κρατικό και κοινοτικό χρήμα (υπενθυμίζουμε ότι μεγάλο μέρος των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ επανασχεδιάστηκαν, ώστε να αποδεσμευτούν πιστώσεις για την επανεκκίνηση των έργων των αυτοκινητοδρόμων), οι παραχωρησιούχοι μεγαλοεργολάβοι θα συνεχίσουν να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι τους στην τσέπη των πολιτών.
Την ίδια στιγμή, βέβαια, οι πολίτες που δίκαια αγανακτούν και κινητοποιούνται για τη διεκδίκηση του αυτονόητου δικαιώματος στη μετακίνηση σύρονται διαρκώς στα δικαστήρια, εδώ και τρία σχεδόν χρόνια.
Από την πλευρά μας έχουμε ξανατοποθετηθεί για το ζήτημα. Θεωρούμε αναγκαία τη ριζική αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης, ώστε να εξασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας των αυτοκινητοδρόμων, που τώρα θυσιάζεται στο βωμό της κερδοφορίας λίγων και διαπλεκόμενων μεγαλοεργολάβων, με ταυτόχρονη κατάργηση των διοδίων για τμήματα που δεν έχουν ολοκληρωθεί και δραστική μείωση των διοδίων τελών συνολικά. Ζητάμε απολύτως ελεύθερες οδικές μεταφορές στο εσωτερικό της περιφέρειας και θεωρούμε ότι δεν μπορεί κανείς να μιλά για παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, όταν κομβικά αναπτυξιακά εργαλεία, όπως οι υποδομές και οι μεταφορές, παραδίδονται βορά στο μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο.

Καλούμε λοιπόν όλους τους τοπικούς φορείς και όλες τις πλευρές του περιφερειακού συμβουλίου να πάρουν επιτέλους ξεκάθαρη θέση για το θέμα. Η τελευταία αυτή αύξηση είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.”