Του Αλέξανδρου Γιατζίδη,M.D.,medlabnews.gr
Η καλσιτονίνη σολομού (συνθετική) είναι ένα φάρμακο που χρησιμοποιείται
για την οστεοπόρωση και άλλες μεταβολικές παθήσεις από το 1983 που πήρε
άδεια κυκλοφορίας.
Το φάρμακο είναι μια ορμόνη που αυξάνει την ποσότητα του ασβεστίου στα
οστά και μειώνει τα επίπεδα ασβεστίου στο αίμα.
Συγκεκριμένα ενδείκνυται η ενέσιμη χορήγηση για την πρόληψη της οξείας
απώλειας οστού οφειλόμενης σε αιφνίδια ακινητοποίηση όπως σε ασθενείς με
πρόσφατα οστεοπορωτικά κατάγματα. Νόσος του Paget και υπερασβεστιαιμία
νεοπλασιών.και η χορήγηση με ρινικό ψεκασμό για την θεραπεία
αποδεδειγμένης μετεμμηνοπαυσιακής οστεοπόρωσης. Μακροχρόνια μελέτη του
Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων απέδειξε ότι ο κίνδυνος ανάπτυξης
καρκίνου ήταν 2,4% υψηλότερος σε ασθενείς που λάμβαναν καλσιτονίνη σε
σύγκριση με ασθενείς που έλαβαν εικονικό φάρμακο. Έτσι πριν από λίγες
μέρες ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων κυκλοφόρησε δελτίο τύπου όπου
συνιστά τον περιορισμό της μακροχρόνιας χρήσης φαρμάκων που περιέχουν
καλσιτονίνη. Στον Καναδά και στις ΗΠΑ το φάρμακο συνεχίζει να κυκλοφορεί
κανονικά μια και δεν έχει αναφερθεί κανένα περιστατικό καρκίνου. Το
μόνο βέβαιο είναι ότι στην Ευρώπη χορηγήθηκε σπάταλα και είναι ένα
ακριβό φάρμακο και λόγω οικονομικής κρίσης έχει πολλούς λόγους, να
περιορίσει την κυκλοφορία του.
...................
11:27 π.μ.
karditsa-city






