Τετάρτη 1 Αυγούστου 2012

Οι μέχρι σήμερα επιπτώσεις στην υγεία από την πυρηνική καταστροφή στην Φουκουσίμα.

Του Αλέξανδρου Γιατζίδη,M.D.,medlabnews.gr  

Σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύουν στο επιστημονικό περιοδικό Science ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ, η ραδιενέργεια που εκλύθηκε με το ατύχημα του Μαρτίου 2011, ενδέχεται να έχει στοιχίσει τη ζωή σε 130 ανθρώπους, ενώ ο τελικός απολογισμός μπορεί να φθάσει ακόμη και τους 1.300 νεκρούς. Οι επιστήμονες υπολόγισαν ότι, σε βάθος χρόνου, 180-2.500 περιστατικά καρκίνου θα αποδοθούν στην πυρηνική καταστροφή, ενώ είδαν ότι αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου έχουν οι εργαζόμενοι στο σταθμό της Φουκουσίμα. Οι εκτιμήσεις, που συμπίπτουν με αυτές άλλων επιστημόνων, καθησυχάζουν εν μέρει όσους φοβούνταν ένα δεύτερο Τσερνόμπιλ. Οι εκτιμήσεις για τη Φουκουσίμα όμως είναι ακόμη πρόωρες. H ραδιενέργεια που εκλύθηκε από το ατύχημα της Φουκουσίμα, μόλυνε μια «νεκρή ζώνη» αρκετών εκατοντάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων γύρω από τις κατεστραμμένες πυρηνικές εγκαταστάσεις, χαμηλά μόνο επίπεδα ραδιενεργών υλικών ανιχνεύθηκαν στην Ευρώπη και την Αμερική. Η περισσότερη ραδιενέργεια έπεσε στον Ειρηνικό ωκεανό και μόνο το 19% υπολογίζεται ότι έπεσε σε ξηρά ...................