Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2011

Χρηματικά πρόστιμα ύψους 545.000 ευρώ για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές

Πρόστιμα συνολικού ύψους 545.000 ευρώ επιβλήθηκαν από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, κατ’ εφαρμογή της νομοθεσίας για την «προστασία των καταναλωτών», σε επιχειρήσεις που ακολουθούσαν πρακτικές που παραπλανούσαν ή ενδέχεται να παραπλανούσαν τους καταναλωτές  και να τους οδηγούσαν σε συναλλαγές που δεν επιθυμούσαν.
Ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης  Γιάννης Κουτσούκος δήλωσε τα ακόλουθα:
«Η προστασία των καταναλωτών από αθέμιτες και αδιαφανείς πρακτικές αποτελεί στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνουμε πρωταρχική μας επιδίωξη. Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, με συστηματικές παρεμβάσεις και συνεχείς ελέγχους, διασφαλίζει το δικαίωμα των καταναλωτών να συγκρίνουν και να επιλέγουν, με στόχο την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του εισοδήματός τους και την ενίσχυση του ανταγωνισμού με συνεχή οφέλη για τους καταναλωτές.»
Ειδικότερα, με τις σχετικές αποφάσεις που  εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή Δημήτρης Σπυράκος, μετά από  εισηγήσεις της Διεύθυνσης Προστασίας,  επιβλήθηκαν τα ακόλουθα πρόστιμα:
1) Σε βάρος της εταιρείας ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε. (Ο.Τ.Ε. Α.Ε.) επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 300.000 ευρώ για παραπλανητικές διαφημίσεις που αφορούσαν προγράμματα σταθερής τηλεφωνίας  και σύνδεσης στο διαδίκτυο. Οι διαφημίσεις προκαλούσαν ειδικότερα ανακριβείς εντυπώσεις για το κόστος της μηνιαίας υπηρεσίας, καθώς  οι προβαλλόμενες τιμές αφορούσαν περιορισμένη χρονική διάρκεια σε συμβάσεις που είχαν υποχρεωτικά μακρύτερη ελάχιστη χρονική διάρκεια. Οι κρίσιμες ωστόσο αυτές πληροφορίες για τις τελικά ισχύουσες τιμές δεν παρέχονταν κατά τρόπο που να μπορούσε εύκολα να γίνει αντιληπτό από τον καταναλωτή.
2) Σε βάρος της εταιρείας COSMOLINE ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (COSMOLINE) επιβλήθηκε πρόστιμο 120.000 ευρώ για τη χρήση αθέμιτης εμπορικής πρακτικής και παραβίαση των διατάξεων για τις συμβάσεις που συνάπτονται από απόσταση. Η εταιρεία προσέγγιζε συνδρομητές άλλου παρόχου υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας και ενεργοποιούσε τις υπηρεσίες της χωρίς να έχει αποσπάσει τη συναίνεση των καταναλωτών-κατόχων της τηλεφωνικής γραμμής ή δίχως να παρέχει σαφή πληροφόρηση για τους όρους παροχής της υπηρεσίας, την εταιρική ταυτότητα και το δικαίωμα υπαναχώρησης ή να καθιστά σαφές ότι πρόκειται για άλλο πάροχο.
3) Σε βάρος της εταιρείας «DIAMANT ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑ ΟΙΚΙΑΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ Α.Ε.» επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 60.000 ευρώ επειδή χρησιμοποιούσε παραπλανητικούς ισχυρισμούς κατά την προώθηση συσκευών παραγωγής όζοντος, διαφημίζοντας ότι το οζονοποιημένο νερό που παράγεται μέσω των συσκευών που πωλούσε έχει αναγνωρισμένες θεραπευτικές ιδιότητες για ευρύτατο φάσμα ασθενειών. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή επέβαλε σε δύο ακόμα εταιρείες εισαγωγής και εμπορίας ομοειδών συσκευών πρόστιμα ύψους 260.000 ευρώ για χρήση παραπλανητικών ισχυρισμών.
4)  Σε  βάρος της εταιρείας «DIXONS SOUTH – EAST EUROPE Α.Ε.Β.Ε.» (ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ) επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 45.000 ευρώ για χρήση παραπλανητικών πρακτικών κατά την προωθητική ενέργεια ανακύκλωσης κινητών τηλεφώνων, κατά την οποία αποσιωπούνταν σημαντικές πληροφορίες ως προς τους όρους ισχύος της προσφοράς.
5) Σε βάρος της εταιρείας «ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ  & ΣΙΑ Ο.Ε.» (LIDL) επιβλήθηκε πρόστιμο 20.000 ευρώ, επειδή σε διαφημιστικό φυλλάδιο εμφάνιζε ποσοστιαίες εκπτώσεις σε οπωροκηπευτικά είδη, δίχως μάλιστα αναγραφή τιμών, δημιουργώντας ανακριβείς εντυπώσεις στους καταναλωτές ως προς την ωφέλεια που θα έχουν από την αγορά τους.