Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κατέθεσε η Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Καρδίτσας κα. Μαρία Θεοχάρη, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με θέμα την ανάγκη τροποποίησης του Προεδρικού Διατάγματος ως προς τον ελάχιστο αριθμό μαθητών στα τμήματα Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Με προεδρικό διάταγμα του Υπουργείου σας, και βάσει του συστήματος Survey, που προσφέρει τη δυνατότητα καταγραφής στοιχείων από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, για μεν τα Γενικά Λύκεια στα τμήματα κατεύθυνσης και για τις τάξεις β’ και γ’ λυκείου προβλέπεται ελάχιστος αριθμός μαθητών 15 άτομα, για τα δε ΕΠΑΛ, στην β’ τάξη 12 και στη γ’ 8 μαθητές.
Στα σχολεία όμως της Περιφέρειας, πολλές φορές δεν συμπληρώνεται ο απαραίτητος αριθμός μαθητών, τόσο στα τμήματα των γενικών λυκείων όσο και στα τμήματα των ΕΠΑΛ. Στον Νομό Καρδίτσας, και ιδιαίτερα στα περιφερειακά λύκεια και ΕΠΑΛ των Σοφάδων, του Παλαμά και του Μουζακίου, Λεονταρίου, Ιτέας και Προαστίου, λόγω μη συγκέντρωσης του απαιτούμενου αριθμού μαθητών για τα τμήματα, καλούνται οι μαθητές, με βάση τα παραπάνω, είτε να επιλέξουν άλλο τομέα, είτε να μεταγραφούν σε άλλη σχολική μονάδα.
Το γεγονός αυτό έχει επιφέρει αναστάτωση σε μαθητές, καθηγητές και γονείς, καθόσον αφενός μεν θα επιβαρύνει τους μαθητές και τις οικογένειές τους με τυχόν μετακινήσεις σε άλλο σχολείο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, κι αφετέρου η οποιαδήποτε κατάργηση ή μετακίνηση κατευθύνσεων, τομέων και ειδικοτήτων θα συντελέσει στην υποβάθμιση των σχολικών μονάδων σε ανθρώπινο δυναμικό – μαθητές και καθηγητές – με απρόβλεπτες συνέπειες για την μελλοντική τους λειτουργία. Σημειωτέον ότι πολλά από αυτά τα λύκεια και ΕΠΑΛ διαθέτουν σύγχρονες κτιριακές και τεχνολογικές υποδομές, που θα απαξιωθούν στην περίπτωση μετακίνησης των μαθητών.
Κατόπιν αυτών, ερωτάται η κυρία Υπουργός:
Προτίθεστε να τροποποιήσετε το Π.Δ. του Υπουργείου ως προς των ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά κατεύθυνση, τομέα και ειδικότητα, δεδομένου μάλιστα ότι δεν κάτι τέτοιο δεν θα επιφέρει περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση, αφού υπάρχει ήδη το απαραίτητο εκπαιδευτικό δυναμικό, έτσι ώστε να απαλλάξουμε γονείς και μαθητές από πρόσθετη ταλαιπωρία και να συμβάλλουμε στην απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων;
Με προεδρικό διάταγμα του Υπουργείου σας, και βάσει του συστήματος Survey, που προσφέρει τη δυνατότητα καταγραφής στοιχείων από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, για μεν τα Γενικά Λύκεια στα τμήματα κατεύθυνσης και για τις τάξεις β’ και γ’ λυκείου προβλέπεται ελάχιστος αριθμός μαθητών 15 άτομα, για τα δε ΕΠΑΛ, στην β’ τάξη 12 και στη γ’ 8 μαθητές.
Στα σχολεία όμως της Περιφέρειας, πολλές φορές δεν συμπληρώνεται ο απαραίτητος αριθμός μαθητών, τόσο στα τμήματα των γενικών λυκείων όσο και στα τμήματα των ΕΠΑΛ. Στον Νομό Καρδίτσας, και ιδιαίτερα στα περιφερειακά λύκεια και ΕΠΑΛ των Σοφάδων, του Παλαμά και του Μουζακίου, Λεονταρίου, Ιτέας και Προαστίου, λόγω μη συγκέντρωσης του απαιτούμενου αριθμού μαθητών για τα τμήματα, καλούνται οι μαθητές, με βάση τα παραπάνω, είτε να επιλέξουν άλλο τομέα, είτε να μεταγραφούν σε άλλη σχολική μονάδα.
Το γεγονός αυτό έχει επιφέρει αναστάτωση σε μαθητές, καθηγητές και γονείς, καθόσον αφενός μεν θα επιβαρύνει τους μαθητές και τις οικογένειές τους με τυχόν μετακινήσεις σε άλλο σχολείο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, κι αφετέρου η οποιαδήποτε κατάργηση ή μετακίνηση κατευθύνσεων, τομέων και ειδικοτήτων θα συντελέσει στην υποβάθμιση των σχολικών μονάδων σε ανθρώπινο δυναμικό – μαθητές και καθηγητές – με απρόβλεπτες συνέπειες για την μελλοντική τους λειτουργία. Σημειωτέον ότι πολλά από αυτά τα λύκεια και ΕΠΑΛ διαθέτουν σύγχρονες κτιριακές και τεχνολογικές υποδομές, που θα απαξιωθούν στην περίπτωση μετακίνησης των μαθητών.
Κατόπιν αυτών, ερωτάται η κυρία Υπουργός:
Προτίθεστε να τροποποιήσετε το Π.Δ. του Υπουργείου ως προς των ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά κατεύθυνση, τομέα και ειδικότητα, δεδομένου μάλιστα ότι δεν κάτι τέτοιο δεν θα επιφέρει περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση, αφού υπάρχει ήδη το απαραίτητο εκπαιδευτικό δυναμικό, έτσι ώστε να απαλλάξουμε γονείς και μαθητές από πρόσθετη ταλαιπωρία και να συμβάλλουμε στην απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων;