Με ενημέρωση από το δήμαρχο κ. Κ. Πατσιαλή για διάφορα τρέχοντα ζητήματα που αφορούν το δήμο, αλλά και με απαντήσεις που έδωσε σε ερωτήματα που τέθηκαν από δημοτικούς συμβούλους, ξεκίνησαν οι εργασίες του Δημοτικού Συμβουλίου Παλαμά το βράδυ της Πέμπτης.
Μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Παλαμά κ. Πατσιαλής, ενημέρωσε το Δημοτικό Συμβούλιο για την παράταση της αρδευτικής περιόδου μέχρι τις 31 Αυγούστου, απόφαση η οποία πάρθηκε κατά τη διάρκεια σύσκεψης που έγινε στην Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας. Στόχος να καλυφτούν οι ανάγκες όλων των αρδευτών της περιοχής μας. Αιτία της παράτασης ήταν η οψίμηση των καλλιεργειών –κυρίως του βαμβακιού- σε συνδυασμό με την διαρκή ηλιοφάνεια και τις υψηλές θερμοκρασίες. Η εκτίμηση είναι ότι μέχρι το τέλος της αρδευτικής περιόδου, θα έχουν παροχετευθεί 100 εκ. κυβικά μέτρα νερού από τη λίμνη Πλαστήρα και 53 εκ. κυβικά από τη λίμνη Σμοκόβου για την άρδευση του νομού. Ο κ. Πατσιαλής, ενημέρωσε το σώμα ότι μέχρι τις 10 Σεπτέμβρη οι πρόεδροι των τοπικών κοινοτήτων θα πρέπει να φέρουν στο δήμο κατάλογο των παραγωγών με όλα τα στρέμματα που έχει αρδεύσει ο καθένας, για να αποφευχθούν φαινόμενα μη πληρωμής τέλους άρδευσης…
Σχετικά με τα προβλήματα άρδευσης που αντιμετωπίζει η κοινότητα της Λεύκης, ο δήμαρχος Παλαμά παραδέχτηκε το «μεγάλο διαχρονικό πρόβλημα που πρέπει να βρει τη λύση του». Ο δήμος σε συνεργασία με την Περιφέρεια θα προχωρήσει σύντομα στη σχετική μελέτη για την επίλυση του προβλήματος.
Βιολογικός καθαρισμός: Για το Δίκτυο ακαθάρτων και το Βιολογικό καθαρισμό του Παλαμά, ο κ. Πατσιαλής υπενθύμισε ότι μέσα στο έργο είναι τα 3/5 της πόλης. Για την ένταξη και των υπολοίπων περιοχών (2/5) στο Βιολογικό υπάρχει σχετική πρόταση από την τεχνική υπηρεσία και θα γίνει προσπάθεια για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Ο δήμαρχος έκανε ειδική αναφορά στις εργατικές κατοικίες τονίζοντας την αναγκαιότητα ένταξής τους στο έργο του Βιολογικού Καθαρισμού. Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις δημοτικών συμβούλων, ο κ. Πατσιαλής είπε ότι άμεσα θα γίνουν έλεγχοι για τυχόν παρατυπίες στην κατασκευή του έργου, τονίζοντας ότι η Τεχνική Υπηρεσία ελέγχει κάθε περίπτωση καταγγελίας. Ό,τι έχει γίνει παράτυπα θα διορθωθεί. Όσον αφορά τη σύνδεση του Βιολογικού με τα νοικοκυριά που θα κοστίσει περί το 1 εκ. ευρώ, θα γίνει δημοπρασία για τις συμβάσεις συνδέσεων.
Μειωμένη ΣΑΤΑ: Σχετικά με την ανάκληση αποφάσεων της Οικονομικής Επιτροπής για την απ’ ευθείας ανάθεση 25 έργων των 7.200 ευρώ, για την οποία ερωτήθη από τον επικεφαλής της αντιπολίτευσης κ. Παπακυρίτση, ο δήμαρχος κ. Πατσιαλής είπε ότι ο δήμος μέχρι σήμερα έχει χρηματοδοτηθεί από ΣΑΤΑ μόνο με το ποσό των 197.688 ευρώ, ενώ στον Προϋπολογισμό του δήμου είχε εγγραφεί ποσό 1 εκ. ευρώ, το οποίο εκτιμάται πως δεν θα αποδοθεί εντός του έτους από το κράτος στο δήμο. Ως εκ τούτου, τα έργα που περιλαμβάνονται στο τεχνικό πρόγραμμα του δήμου είναι δύσκολο να υλοποιηθούν, αφού εκτιμάται ότι λόγω της οικονομικής κρίσης δεν θα εισπραχθεί και το προϋπολογισθέν ποσό από τα τακτικά έσοδα του δήμου. Γι’ αυτό και έγινε η ανάκληση των αποφάσεων για απ’ ευθείας ανάθεση των συγκεκριμένων έργων, τα οποία θα μπουν στη διαδικασία διαγωνισμού για να υπάρξει έκπτωση προς το συμφέρον του δήμου.
ΟΕΥ Κοινωφελούς Επιχείρησης: Εκτός ημερησίας διάταξης τέθηκε το θέμα έγκρισης του ΟΕΥ της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Παλαμά (ΔΗΚΕΠΑ) που ψηφίστηκε από το Δ.Σ. της ΔΗΚΕΠΑ στις 8 Αυγούστου και αφορά τον εσωτερικό κανονισμό υπηρεσιών, τον κανονισμό προσωπικού και τον κανονισμό οικονομικής διαχείρισης. Το θέμα εισηγήθηκε η πρόεδρος της ΔΗΚΕΠΑ κα Παπαϊωάννου και εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Μεταφορά μαθητών: Επίσης, εκτός ημερησίας διάταξης τέθηκε το ζήτημα της μεταφοράς μαθητών, για το οποίο ενημέρωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Πάττας. Η κάλυψη αυτής της ανάγκης του δήμου, μετά από την κατάργηση και συγχώνευση σχολείων, έχει αυξημένο κόστος και ανέρχεται σε πάνω από 130.000 ευρώ. Δεδομένου ότι διαπιστώνεται αντικειμενική αδυναμία για τη μεταφορά μαθητών με ιδιόκτητα μεταφορικά μέσα του δήμου αλλά και με τη δημόσια συγκοινωνία, το πρόβλημα θα επιλυθεί με τη διαδικασία της δημοπρασίας. Ήδη έχει αναμορφωθεί σχετικά ο προϋπολογισμός του 2011, με μεταφορά ποσού 57.574 ευρώ από το αποθεματικό, για να καλυφθεί το κόστος μέχρις 31 Δεκεμβρίου 2011. Τα υπόλοιπα θα προβλεφθούν στον προϋπολογισμό του 2012.
Θέματα ημερήσιας διάταξης
1. Εγκρίθηκαν ομόφωνα ο 1ος και ο 2ος Ανακεφαλαιωτικός πίνακας του έργου «Ασφαλτόστρωση δημοτικών δρόμων», του έργου «Δημοτική οδοποιία στην Δ.Κ. Παλαμά» και του έργου «Ανακατασκευή πλατείας Κόρδας».
2. Ομόφωνα έγινε δεκτή η παράταση προθεσμίας κατασκευής του έργου «Αποχετευτικό δίκτυο ομβρίων», καθώς η εκτέλεσή του δεν ήταν δυνατή λόγω των έργων του Βιολογικού. Με πρόταση της τεχνικής υπηρεσίας δίνεται παράταση μέχρι τον Οκτώβριο.
3. Εγκρίθηκε και παρελήφθη η αρχιτεκτονική μελέτη του έργου «Ανέγερση αποδυτηρίων στο γήπεδο ποδοσφαίρου τ.κ. Γοργοβιτών».
4. Ομόφωνα εγκρίθηκε η αποδοχή ποσών 40.615 ευρώ από τέλη διαφήμισης, 24.673 ευρώ από τέλος ακίνητης περιουσίας και 20.018 ευρώ από φόρο ζύθου.
5. Συζητήθηκε το θέμα της εκμίσθωσης αγροτεμαχίων των δημοτικών ενοτήτων Παλαμά – Σελλάνων – Φύλλου. Η Οικονομική Επιτροπή θα διαμορφώσει τους όρους της δημοπράτησης.
6. Αποφασίστηκε η παραχώρηση για χρήση γραφείων μιας εκ των αιθουσών του Δημοτικού Σχολείου Καλυβακίων στο Σύλλογο των Απανταχού Καλυβακιωτών «Ο νόστος».
7. Αποφασίστηκε η αναμόρφωση του προϋπολογισμού, τροποποίηση του τεχνικού προγράμματος και κατανομή του ποσού 22.900 ευρώ από πυροπροστασία για την κατασκευή αντιπυρικών ζωνών στις τοπικές κοινότητες του δήμου, που θα γίνουν με πρόχειρο διαγωνισμό.