Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας
συνεχίζοντας τη μνημονιακή πολιτική της υποβάθμισης και τελικά της διάλυσης της
δημόσιας εκπαίδευσης έχει προχωρήσει στο σχεδιασμό νέου κύματος σαρωτικών
συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων (1500) πανελλαδικά. Μέχρι 16/11/2012 θα έχει
υποβληθεί η υποβολή των προτάσεων από τους κατά τόπους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας
και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τις αντίστοιχες Περιφερειακές Διευθύνσεις,
αφού προηγουμένως θα έχουν γνωμοδοτήσει εγγράφως τα δημοτικά συμβούλια της
περιοχής τους.
Ενώ διακηρυγμένος στόχος της ηγεσίας του
Υπουργείου είναι «η αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και η εφαρμογή όλων
των καινοτόμων παιδαγωγικών προγραμμάτων σε άρτιες, εξοπλισμένες και επαρκώς
επανδρωμένες σχολικές μονάδες», αυτό που πραγματικά επιδιώκει είναι η μείωση
του κόστους λειτουργίας της εκπαίδευσης με αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε
βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στα σχολεία της Καρδίτσας εφέτος τα
περισσότερα τμήματα έχουν 27 έως 30 μαθητές, ενώ ανάλογη κατάσταση παρατηρείται
και στα τμήματα των κατευθύνσεων.
Η καθημερινή μετάβαση των μαθητών στα
σχολεία έγινε προβληματική σε πολλές περιπτώσεις λόγω των μεγάλων χιλιομετρικών
αποστάσεων, αλλά και του δύσβατου της περιοχής στον ορεινό όγκο του νομού, με
αποτέλεσμα πολλές οικογένειες να οδηγούνται προς μεγαλύτερα αστικά κέντρα για
να έχουν τα παιδιά τους καλύτερη πρόσβαση στην εκπαίδευση, ενώ σε άλλες
περιπτώσεις τα ανυπέρβλητα γεωγραφικά, οικονομικά και ταξικά εμπόδια οδηγούν
«απλώς» σε μαθητική διαρροή.
Στις
προηγούμενες συγχωνεύσεις ο νομός Καρδίτσας είχε τη θλιβερή πρωτιά σε όλη τη
χώρα, ξεσηκώνοντας πολλές αντιδράσεις από γονείς, μαθητές και την τοπική
κοινωνία. Η όλη διαδικασία έγινε εν κρυπτώ, χωρίς διάλογο με την κοινωνία και
την εκπαιδευτική κοινότητα, επιβάλλοντας αυθαίρετα αποφάσεις με μόνο γνώμονα τη
μνημονική «δημοσιονομική πειθαρχία» και κριτήριο τη μείωση των εξόδων
λειτουργίας και συντήρησης των σχολικών μονάδων (θέρμανσης, αναλώσιμα,
εκπαιδευτικό δυναμικό, κ.λ.π.). Πρόκειται για μια πολιτική που περιορίζει όλο
και περισσότερο το δικαίωμα των παιδιών μας στη δημόσια και δωρεάν παιδεία ενώ,
παράλληλα, «δικαιολογεί» στο εγγύς μέλλον και απολύσεις εκπαιδευτικών.
Πιστεύουμε ότι η διαφύλαξη ενός υψηλού
επιπέδου δημόσιου σχολείου στο οποίο να έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές χωρίς
γεωγραφικά, οικονομικά ή άλλα εμπόδια πρέπει να αποτελεί άμεση προτεραιότητα
για μια πολιτεία που προσβλέπει στη νέα γενιά και στην πρόοδο.
Καλούμε τους διευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης,
την (Καρδιτσιώτισσα) περιφερειακή Δ/ντρια καθώς και τους τοπικούς Δημάρχους να
δώσουν στη δημοσιότητα τις προτάσεις τους. Να πάρουν δηλαδή την ευθύνη –
ιστορική σε αυτή τη συγκυρία – της διαμόρφωσης ή όχι των νέων συνθηκών απαξίωσης
της δημόσιας εκπαίδευσης στον τόπο μας.
Ρένα Παλιούρα – Ξάνθη
Υπεύθυνη Παιδείας ΝΕ
ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ Καρδίτσας
9/11/2012