Τετάρτη, 5 Ιουλίου 2017

ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ZEΙ KAI … ΔΕΝ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ…


Τελικά οι κινδυνολογίες δεν πέρασαν! Σχεδόν τάραξαν και όσους είχαν πίστη στις καλές προθέσεις και βλέψεις των  υπευθύνων της επαγγελματικής εκπαίδευσης!!
Οι κακόπιστες κριτικές αποδείχτηκαν δικαιολογίες για εύκολη διαχείριση ενός ζητήματος που χρόνια συζητούμε  και δύσκολα προωθούμε, γιατί μοιάζει με κολύμπι σε άγνωστα νερά. Μέχρι τώρα  από το να κολυμπήσουμε ήταν  καλύτερη  και…  ανώδυνη η αρνητική κριτική!!
Όμως, το στοίχημα φαίνεται ότι θα κερδηθεί από εκείνους που κινούνται θετικά και προς όφελος του ΕΠΑΛ, δεν μένουν στα τετριμμένα, γιατί δεν φοβούνται τις αλλαγές, ούτε τις αντιδράσεις. Προπαντός, δεν διστάζουν να διεκδικήσουν ακόμα περισσότερα για το ΕΠΑΛ.

ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΙΣΩΣ ΠΕΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΙΟ ΚΑΧΥΠΟΠΤΟ:

1. 213 επιπλέον ειδικότητες σε όλα τα ΕΠΑΛ για το σχ. έτος 2017-18 (αύξηση 9%).
2. Ηλεκτρονικές δηλώσεις εγγραφής: ξεπέρασαν τις 20.000 από την πρώτη μέρα λειτουργίας του συστήματος ( παρά τον πόλεμο που δέχτηκε…. )
3.  6.546 θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για απόφοιτους ΕΠΑΛ…(ΠΑΝ/ΜΙΟ, ΤΕΙ, ΣΤΡΑΤΙΩΤ. ΣΧΟΛΕΣ, ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ…)
4. Προγράμματα μαθητείας : Ξεκίνησαν για πρώτη φορά το 2017!! Δυσκολίες υπήρχαν, υπαρκτές και εσκεμμένες!! Όμως, ομαλοποιήθηκαν και 1200 μαθητευόμενοι μπήκαν στη αγορά εργασίας με αμοιβή και ασφάλιση!!! Άλλωστε, μην ξεχνάμε ότι η εξασφάλιση της επαγγελματικής εμπειρίας αποτελεί  προϋπόθεση της  επαγγελματικής αποκατάστασης.
5. Επαναφορά 2.500 εκπαιδευτικών  που τέθηκαν  σε διαθεσιμότητα - απόλυση και επαναλειτουργία ειδικοτήτων που «έσβησαν» μέσα σε μια νύχτα με απόφαση του Κυρ. Μητσοτάκη…( επιλογή που άφησε εκτεθειμένους μαθητές, υποψήφιους, γονείς  και εκπαιδευτικούς).
6. Πρώτη φορά δόθηκε η δυνατότητα να μπουν σε ΑΕΙ από τα ΕΠΑΛ διαγωνιζόμενοι σε 4 μαθήματα, εκ των οποίων τα δυο είναι της ειδικότητας που διάλεξαν.

ΑΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΠΙΟ ΣΑΦΕΙΣ :  

 ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΜΑΣ:
1. Με υπουργικές αποφάσεις (26/7/16 και 15/6/17) καταγράφηκε αύξηση τομέων και ειδικοτήτων σε σχέση με προηγούμενες αποφάσεις (2007 και 2014), που πέραν των άλλων, η δεύτερη  έφερε και  την οριζόντια κατάργηση 50 ειδικοτήτων, γεγονός  που οδήγησε τους μαθητές σε άλλες ειδικότητες ή στα ιδιωτικά ΙΕΚ.
2. Στο Νομό μας λειτούργησε η  μαθητεία (4ο έτος πρακτικής  με αμοιβή και ένσημα) στην οποία εντάχθηκαν αρχικά 38 απόφοιτοι των ΕΠΑΛ, ενώ την επόμενη χρονιά θα ξεκινήσει β΄ φάση μαθητείας με νέες ειδικότητες.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΠΑΛ ΣΗΜΕΡΑ; 

1. Σχολείο με νέα δομή: α) Α΄ Τάξη ενιαία  β) 9 τομείς στη Β΄ Τάξη  γ) 36 ειδικότητες στη Γ΄ Τάξη   δ) Μεταλυκειακό έτος μαθητείας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
2. Δυνατότητα από φέτος στους απόφοιτους του ΕΠΑΛ να έχουν πρόσβαση σε Πανεπιστήμια (οι αριστεύσαντες -  ν. 4386/16).
3. Οι ολοκληρώσαντες τη μαθητεία:  Αποκτούν συγκεκριμένο προσόν και αναγνωρισμένο πιστοποιητικό.
4. Αναβάθμιση του «παρεξηγημένου» σχολείου και εξοβελισμός της άποψης ότι το  ΕΠΑΛ είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης!!!  Εξίσωση με το «άλλο» Λύκειο, που έχει κι αυτό τις παθογένειές του… , ώστε η επιλογή να μη σχετίζεται με το βαθμό επίδοσης, αλλά με τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του μαθητή, της κοινωνίας, της οικονομίας..!!
5. Πραγματική απορρόφηση των ευρωπαϊκών πόρων που εξασφαλίστηκαν  για την αναβάθμιση της  ΕΕΚ (Επαγγελματικής Εκπαίδευσης), ύψους 350 εκατ. ευρώ!
6. Άνοιγμα των σχολείων στην κοινωνία με δράσεις, πρότζεκτ, ψυχαγωγία, αθλητισμό, πολιτισμό (παραστάσεις, ταινίες, παρουσιάσεις, εκδηλώσεις).
7.  Νέα πακέτα εκπαιδευτικού υλικού και επιμόρφωσης.
                                                                                  
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΠΟΛΛΑ, ΟΜΩΣ ΟΛΑ ΘΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ  ΜΙΑΣ :

Ποιοτικής – Ενιαίας - Τεχνικοεπαγγελματικής Εκπαίδευσης:
1.ενταγμένης πλήρως στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στις δομές του Υπουργείου Παιδείας
 2. που θα αποτελεί αξιόπιστη επιλογή των μαθητών και των μαθητριών που αποφοιτούν από το γυμνάσιο
3.  που θα δίνει στους μαθητές  τα απαραίτητα εφόδια, ώστε να ενταχθούν ομαλά στην παραγωγική διαδικασία  ή θα τους δίνει τη δυνατότητα, αν θελήσουν, να προχωρήσουν τις σπουδές τους στα ΑΤΕΙ και τα Πανεπιστήμια.