Δευτέρα 3 Απριλίου 2017

Ύμνος στους ερασιτέχνες

Αφιέρωμα από τον Άρι Αντάνη           

Πρώτη στροφή
Της τέχνης του πολιτισμού, της μουσικής θιασώτες,
απόγονοι του Ελληνισμού, αγνοί συνταξιδιώτες,
με ήθη και έθιμα στο νου, άσματα και καντάδες,
της θάλασσας και του βουνού, πιστοί τραγουδιστάδες

Επωδός
Τραγουδιστή μου, του αρισμαριού, του δυόσμου
τραγουδιστή μου, στη σκοτεινιά  του κόσμου
τραγουδιστή μου, ανασαιμιά και φως μου,
τραγουδιστή μου, ένα τραγούδι δως μου.

Δεύτερη στροφή
Διαθέτουμε καλή καρδιά, θέληση, φαντασία,
φιλότιμο και λεβεντιά κι απλή συνεργασία
και τραγουδάμε τη ζωή με οράματα και δράσεις,
μαζί μας κόπιασε κι εσύ, φίλε, και δεν θα χάσεις.

Επωδός
Τραγουδιστή μου, του θυμαριού , της μέντας,
τραγουδιστή μου, της πιο καλής κουβέντας,
τραγουδιστή μου, ανασαιμιά και φώς μου,
τραγουδιστή μου, λίγο κουράγιο δως μου.

Επιμύθιο(φινάλε)
Τραγουδιστή μου, τ΄ αρισμαριού, της μέντας
τραγουδιστή μου, της πιο γλυκιάς κουβέντας,
τραγουδιστή μου, του θυμαριού, του δυόσμου,
τραγουδιστή μου, τη συντροφιά σου δως μου.

ΥΜΝΟΣ ΣΤΟΥΣ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ
Ερασιτέχνη συνήθως λέμε αυτόν  του οποίου οι ασχολίες στερούνται επαγγελματικού επιπέδου ποιότητας. Και ο ερασιτεχνισμός θεωρείται στη σύγχρονη  νεοελληνική γλώσσα συνώνυμο της προχειρότητας. Τον ερασιτέχνη λοιπόν τον συγχέουμε με τον ανεύθυνο, τον αδέξιο και τον «αλμπάνη».
Οικτρό λάθος. Ετυμολογικά ερασιτέχνης είναι αυτός που αγαπά την τέχνη (εραστής της τέχνης), είναι αυτός που προσφέρει με αφιλοκέρδεια και ανιδιοτέλεια, αυτός που δεν ζητάει αμοιβή για την προσφορά του, δηλαδή ο εθελοντής.
Παρα πολλές φορές  ο ερασιτέχνης έχει αποδειχθεί όχι μόνο καλύτερος αλλά και πιο συνεπής από έναν επαγγελματία. Δηλαδή πιο… επαγγελματικός.
Ερασιτέχνης  είναι αυτός  του οποίου η ενασχόληση δεν αποφέρει  βιοποριστικό αποτέλεσμα. Πχ ένας  τραπεζικός  υπάλληλος ασχολείται και με τη μουσική, ως «χόμπι». Αμείβεται  μόνο από την Τράπεζα ακόμα και αν τυχαίνει να  είναι πολύ καλύτερος μουσικός  από πολλούς επαγγελματίες του είδους. Γιατί έτσι το θέλει, έτσι απολαμβάνει το χόμπι του, έτσι του λέει η ηθική του και αυτό του παρήγγειλε μέσα από το κελί του, λίγο πριν πιει το κώνειο, ο Σωκράτης. Του είπε: «Μουσικήν ποίει και εργάζου.»

Σε αυτούς αφιερώνεται και ο Ύμνος στους Ερασιτέχνες, σε  ερασιτεχνικό στίχο και  ερασιτεχνική μουσική του ερασιτέχνη κιθαρωδού  Αριστείδη Αντάνη του Παναγιώτου, εκ Πόρου ορμώμενου.