Πέμπτη, 8 Σεπτεμβρίου 2016

Προτεραιότητα της Δημοτικής Αρχής η προστασία του κοινόχρηστου χώρου

Με αφορμή σχόλια και διαμαρτυρίες καταστηματαρχών του κλάδου εστίασης και αναψυχής για την αφαίρεση τραπεζοκαθισμάτων από καταστήματα της πόλης που είτε δεν είχαν άδεια για την τοποθέτησή τους είτε είχαν υπερβεί τα όρια του κοινόχρηστου χώρου που τους είχε παραχωρηθεί και οι σχετικές παραβάσεις τους βεβαιώθηκαν για τρίτη φορά από τη Δημοτική Αστυνομία, έχουμε να επισημάνουμε τα εξής:
Ως Δημοτική Αρχή πιστεύουμε οτι ο σεβασμός του δημόσιου χώρου, καθώς και τα όρια της ανεκτικότητας που πρέπει να έχουν οι αρχές σε κατ’ εξακολούθηση παραβατικές συμπεριφορές είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, καθώς επηρεάζει άμεσα τη λειτουργία της πόλης και την ποιότητα ζωής των πολιτών. Γι' αυτό και επιδιώκουμε να συμβάλουμε στην αλλαγή νοοτροπίας στην κατεύθυνση του αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ των ίδιων των δημοτών, μεταξύ του δήμου και των δημοτών και αντίστροφα. Σεβασμός στα δικαιώματα του διπλανού μας, τήρηση των υποχρεώσεων του Δήμου προς τον δημότη και του δημότη προς τον Δήμο, σεβασμός του δημόσιου χώρου, σεβασμός προς τα άτομα με αναπηρία, σεβασμός στους πεζούς, σεβασμός στα παιδιά που κινούνται αμέριμνα στις πλατείες κ.λ.π.
Η αλλαγή νοοτροπίας κτίζεται με έμφαση στο διάλογο και τη νουθεσία και στην συνέχεια με τον έλεγχο όσων αρνούνται επίμονα να συμμορφωθούν. Διαβεβαιώνουμε δε όλους, ότι τις αρχές αυτές θα τις τηρήσουμε χωρίς να λογαριάζουμε τις πρόσκαιρες τριβές και το συνακόλουθο πολιτικό κόστος.
Στο ζήτημα των τραπεζοκαθισμάτων και για να είναι ενημερωμένοι όλοι οι δημότες υπενθυμίζουμε τις πρωτοβουλίες και τις ενέργειες της Δημοτικής Αρχής από την αρχή του έτους.
  1. 24/2, 2/3 και 10/3/2016: Εκδόθηκαν δελτία τύπου για την αναγκαιότητα έκδοσης άδειας τοποθέτησης τραπεζοκαθισμάτων και της τήρησης της οριοθέτησης αυτών.
  2. 18/3/2016: Συνέλευση με τους επιχειρηματίες και ενημέρωση για τα προβλήματα και τις υποχρεώσεις τους. Ζητήθηκε από τους επιχειρηματίες οι έλεγχοι να αρχίσουν σε δυο εβδομάδες για να προσαρμοστούν και τους δόθηκαν τρεις.
  3. 29/3/2016. Νέο δελτίο τύπου για την έναρξη των ελέγχων.
  4. 4/4/2016. Μοίρασμα φυλλαδίου σε ΟΛΑ τα καταστήματα εστίασης και αναψυχής για την υπενθύμιση των υποχρεώσεών τους.
  5. 24-26-31/5, 2-6-16-28-30/6, 6-18-19-21-22-25-26-28-29/7, έλεγχος νομιμότητας τουλάχιστον δύο φορές σε ΟΛΑ τα καταστήματα και επιβολή 73 προστίμων.
  6. 16/8/2016 επιστολή στα καταστήματα που είχαν δύο πρόστιμα – ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΕΠΙΔΟΣΗΣ – να συμμορφωθούν, ώστε να μην αναγκαστούμε να αποσύρουμε τα τραπεζοκαθίσματα. (Η νομοθεσία προβλέπει στην τρίτη παράβαση υποχρεωτική αφαίρεσή τους).
  7. 30/8/2016: Τρίτος έλεγχος σε επιχειρήσεις και διαπίστωση παράβασης σε 5 επιχειρήσεις εκ των οποίων η μία εν τω μεταξύ είχε αλλάξει επωνυμία.
  8. 5/9/2016: Εντολή απόσυρσης τραπεζοκαθισμάτων σε 4 επιχειρήσεις και εκτέλεση σε 3 αφού η μία συμμορφώθηκε προ του ελέγχου.
Όπως γίνεται αντιληπτό στο συγκεκριμένο ζήτημα εξαντλήθηκαν όλα τα περιθώρια νουθεσίας και διαλόγου για την αναγκαιότητα συμμόρφωσης στους κανόνες που οι ίδιοι οι καταστηματάρχες συμφώνησαν στην γενική συνέλευση και στην μεγάλη πλειοψηφία τους τήρησαν. Όσοι εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η παρούσα Δημοτική Αρχή θα συμβιβαστεί με νοοτροπίες και καταστάσεις που αντιβαίνουν τις αρχές και τις διακηρύξεις της και δεν υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον ματαιοπονούν. Επιμένουμε στον σεβασμό του δημότη, στον διάλογο, αλλά και στην επιβολή κυρώσεων όταν ο διάλογος δεν οδηγεί στα επιθυμητά για την κοινωνία αποτελέσματα.
Όσο νωρίτερα αυτό γίνει αντιληπτό τόσο καλύτερα για όλους μας.