Παρασκευή 26 Αυγούστου 2016

Όχι άλλα δάκρυα!

“Ιδιωτικά λεωφορεία με χρήματα του Δημοσίου”, είναι ο τίτλος του άρθρου της Εφημερίδας των Συντακτών, που τεκμηριώνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των επιβατών των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, χαρακτηρίζει κακή έως πολύ κακή τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση που παρέχει ο γενναία επιδοτούμενος Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Σημειώνεται, μάλιστα, στο ίδιο άρθρο, ότι για την περίοδο 1/1/2012 έως 30/6/2014, μέσα στην καρδιά της κρίσης δηλαδή, οι ιδιώτες μέτοχοι του ΟΑΣΘ εισέπραξαν μερίσματα ύψους 42 εκατομμυρίων ευρώ, όσα περίπου θα εισπράξει το ελληνικό Δημόσιο από την επονείδιστηαγοραπωλησία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ . Τώρα, οι λεωφορειούχοι που τα προηγούμενα χρόνια εισέπρατταν το ζεστό παραδάκι ανέμελα, ισχυρίζονται ότι δεν έχουν να πληρώσουν τους οδηγούς τους, επειδή η στάση των πληρωμών του Δημοσίου, φαίνεται ότι άρχισε να τους πονάει και αυτούς.
Ο αρμόδιος υπουργός, πάντως, έσπευσε να παρέμβει στη φασαρία που κάνουν οι λεωφορειούχοι, που άφησαν μάλιστα τη Θεσσαλονίκη χωρίς αστικές συγκοινωνίες, με ένα άρθρο του στο left.gr, με τίτλο, «Όλη η αλήθεια για τα ψέμματα του ΟΑΣΘ».
Όλη η αλήθεια, από τα γραφόμενα του ιδίου, είναι ότι ο κ. υπουργός έχει εγκρίνει την καταβολή των οφειλών προς τον ΟΑΣΘ, και όπως διαβεβαιώνει, έχουν αποπληρωθεί μέχρι κεραίας τα χρωστούμενα, βάσει των λεόντειων συμφωνιών που είχαν υπογράψει οι προηγούμενοι.
Και καλά οι προηγούμενοι, η πρεμούρα τους να καλύψουν την πελατεία τους, ήταν δεδομένη. Όλοι ξέρουμε ότι οι άδειες των λεωφορείων, πάντα δίνονταν σε κομματάρχες και σε χειροκροτητές των πολιτικών «σωτήρων» της δεκαετίας του 1950 και του 1960. Μπορεί να έγινε και καμιά επέκταση του κύκλου των προνομιούχων και στη δεκαετία του 1970, του 1980 ή του 1990, αλλά τρέχα γύρευε. Μικρή σημασία έχει, άλλωστε, τώρα που αποδείχτηκε περίτρανα από την κατάντια μας, πόσο ίδιοι ήταν στην κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος, οι πράσινοι και οι βένετοι που εναλλάσσονταν στην εξουσία όλα αυτά τα χρόνια.
Από ετούτους εδώ όμως, που αυτοχαρακτηρίζονται αριστεροί και διατείνονται ότι κόπτονται για την κοινωνική δικαιοσύνη, κάποιοι περίμεναν, και συνεχίζουν να περιμένουν, διαφορετικά πράγματα.
Όπως και να ‘χει το πράγμα, αυτό που θα περίμενε κανείς, ανάμεσα στα πολλά που παραθέτει ο κ. υπουργός στην κρίση μας, θα ήταν να μας πει πόσα μερίσματα έχουν εισπράξει για το 2015 ή τι προβλέπεται να εισπράξουν για το 2016, επί υπουργίας του δηλαδή, οι λεωφορειούχοι μέτοχοι του ΟΑΣΘ.
Δυστυχώς όμως, δεν του περίσσεψαν δυο κουβέντες του κ. υπουργού στη μακροσκελή επιστολή του, για να μας εξηγήσει γιατί δυο σχεδόν χρόνια τώρα, δεν έχει μεριμνήσει για να επαναδιαπραγματευθεί τη λεόντειο σύμβαση, υπέρ του πτωχευμένου μας Δημοσίου, το οποίο για να ισοσκελίσει τους λογαριασμούς του, αναγκάζεται να κόβει το ψωμί των παιδιών και τα φάρμακα των γερόντων.
Δεν του περίσσεψαν δυο κουβέντες, παρόλο που είχε αυτήν την υποχρέωση, απέναντι στον ελληνικό λαό που υποφέρει από τις συνεχείς περικοπές στα εισοδήματά του και από την αενάως και παραλόγως αυξανόμενη φορολογία.
Μπορεί να σπεύσουν πάλι οι καλοθελητές, να επικαλεστούν εκείνη τη γνωστή και μη εξαιρετέα σκρόφα, την ΤΙΝΑ, και να πουν πάλι το γνωστό ποίημα, ότι δεν υπήρχε εναλλακτική λύση. Ατυχώς όμως γι’ αυτούς, που θα επιχειρήσουν τέτοιους ισχυρισμούς, σπεύδει το “The Press Project” να μας πληροφορήσει, ότι σύμφωνα με τον Ν. 2898/2001, άρθρο 13, που δημοσιεύεται στην σελίδα 1373 του ΦΕΚ της 10ης Απριλίου του 2001, ο υπουργός μπορούσε να καταγγείλει την εν λόγω σύμβαση και να την επαναδιαπραγματευτεί, υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.
Δεν ήταν δικαίωμα του κ. υπουργού να επαναδιαπραγματευτεί τη σύμβαση. Ήταν υποχρέωσή του, απέναντι στον ελληνικό λαό που υποφέρει, να κόψει δραστικά τα μερίσματα των λεωφορειούχων της Θεσσαλονίκης. Αδήριτη υποχρέωση που αυτός, ως υπουργός, την αγνόησε!
Ωραίο ισοδύναμο, δίπλα στα κατακρεουργημένα επιδόματα κοινωνικής αλληλεγγύης των συνταξιούχων! Μα την αλήθεια, αυτή η “αβλεψία” κι αν είναι χαρακτηριστική του “προγράμματος Θεσσαλονίκης” που εφαρμόζεται στις πλάτες μας!!!
πηγη medium