Τρίτη 30 Αυγούστου 2016

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες του Θερινού Σχολείου Τζουμέρκων και Νοτιοανατολικής Πίνδου

             
Ολοκληρώθηκαν με απόλυτη επιτυχία οι εργασίες του Θερινού Σχολείου Τζουμέρκων και Νοτιοανατολικής Πίνδου, που συνδιοργάνωσε το Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με την Ιστορική και Λαογραφική Εταιρεία Τζουμέρκων (ΙΛΕΤ), με την οικονομική χορηγία της εταιρείας ΔΕΛΤΑ Α.Ε., στην γέφυρα της Πλάκας Τζουμέρκων από τις 22 έως και τις 27 Αυγούστου 2016.
    Έλαβαν μέρος τριάντα οκτώ (38) εκπαιδευόμενοι, πτυχιούχοι ανωτάτων σχολών, μεταπτυχιακοί και υποψήφιοι διδάκτορες, από διάφορα επιστημονικά πεδία (λαογράφοι, ανθρωπολόγοι, ιστορικοί, αρχαιολόγοι, φιλόλογοι, νηπιαγωγοί, αρχιτέκτονες, μηχανικοί και γεωλόγοι).
    Το θέμα της φετινής συνάντησης (το νερό ως φυσικό, οικονομικό και πολιτιστικό αγαθό) προκάλεσε το  έντονο ενδιαφέρον πολλών επιστημόνων, που εκδηλώθηκε τόσο με τη συμμετοχή τους στα μαθήματα όσο και στη συζήτηση για το νερό αλλά το γεφύρι της Πλάκας, στο οποίο ήταν αφιερωμένη η συνάντηση. Επισημάνθηκε πολλαπλώς πως το  νερό ήταν και είναι ένα στοιχείο που δίνει ζωή στην οικονομία και την κοινωνία. Επηρεάζει την οργάνωση των χωριών και των πόλεων, μια και η παρουσία του με τη  μορφή λιμνών, ποταμιών, κόλπων, ή ανοιχτής θάλασσας συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη των ανθρώπινων κοινωνικών. Είναι το νερό  κανάλι επικοινωνίας με πολιτισμούς και νέους τρόπους σκέψης. Είναι ταυτόχρονα πρόκληση για άνοιγμα στο καινούριο και αναμέτρηση με το άγνωστο και την περιπέτεια. Το νερό , στην εποχή μας, , η φύση γενικότερα, προκαλεί τρόμο στην ιδέα ενός μέλλοντος που μπορεί να προκαλέσει πολέμους αλλά και ενός κόσμου όπου η ζωή θα είναι αβίωτη. Πλέον, ο άνθρωπος νιώθει φιλοξενούμενος σε κάτι που δεν του ανήκει. Υπέστη αυτό που ονομάστηκε αλλοτρίωση.

    Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα Τζουμέρκα, μια περιοχή με δωρική φυσική ομορφιά, αλλά και να διεξάγουν επιτόπια έρευνα για την καταλυτική σημασία του νερού στην οργάνωση των κοινωνιών. Γνώρισαν μια άγνωστη Ελλάδα, που είναι μια από τις συνεισφορές του Θερινού Σχολείου.